Texter

Det allra viktigaste är ändå att ha ett ärende eller en berättelse, något som bultar och bränner, porlar och kvittrar. Med det anslaget vill en ung människa också bli bättre, vassare i orden. Utan den glöden kvittar såväl avgångsbetyg som studentexamen. I värsta fall drar utbildning och lärare slut på en ung människa.

Medier om oss

Innehållet består av artiklar, radio- och teveinslag, videofilmer och poddar som producerats av främst finlandssvenska medier eller produktionsbolag.

Medier

Referenser

Listan ingår i skrivhandledningen ”Verktygsbacken. Skrivpedagogik för alla” (2023) och visar på projektets forskningsbaserade och skrivpedagogiska ramverk. Listan kan med fördel användas av den som vill läsa vidare.

Referenser

För undervisning

Material som kan vara till nytta och glädje i skolans skrivundervisning. Skrivhandboken ”Verktygsbacken. Skrivpedagogik för alla” (2023) samt konkreta skrivstöd och genremodeller hittas i flikarna under VERKTYGSBACKEN.

Undervisningsmaterial

Texter av oss

Här ingår texter av Skrivande skola. Skribenterna kan vara deltagare i projektet. Merparten av texterna är skrivna av projektledare Annette Kronholm.

Artiklar